Uppdaterad 26 april 2025.
Föreningen har tecknat avtal om bredband med Bahnhof. Från och med den 26 maj så kommer du och alla andra boende i föreningen kunna surfa GRATIS med hela 1 Gbit/s hastighet (om du då använder Bahnhofs nät).
Du kan behålla ditt befintliga bredband med den operatör som du har idag om du vill. Du måste i så fall kontakta Bahnhofs kundtjänst (010-510 00 00) i god tid för att inte kopplas över till Bahnhofs utrustning den 26 maj.
Det kan vara bra att planera för att det skulle kunna bli störningar och avbrott den dagen.
- Prinsessan har två nätverk i fastigheterna, ett ethernetnätverk, med uttag i hallen, med möjlighet till internet och TV-tjänster från Telenor.
- Det finns också ett antennnätverk (”3 hål i väggen”) med möjlighet till internet och TV-tjänster från Tele2. (f.d. Comhem)
- Det är ethernetnätverket som kommer att bytas till Bahnhof för de som inte säger till i god tid att de vill behålla Telenor.
Information från Bahnhof om hur du kommer igång kommer att delas ut till alla medlemmars brevlådor. Här är ett sammandrag:
Kom igång med bredbandet!
- Anslut en router eller dator till bredbandsuttaget med en nätverkskabel. Om du använder en router ska kabeln sitta i Internet/WAN-uttaget.
- Öppna en webbläsare, så kommer du till vår aktiveringssida*. Välj din adress och lägenhetsnummer, det som står på dörren, samt skapa ditt personliga konto.
- Om internet inte funkar efter 15 minuter, eller ditt lägenhetsnummer inte dyker upp, kontakta vår kundtjänst.
Klart – nu har du Sveriges bästa bredband!
* Om aktiveringssidan inte dyker upp automatiskt i din webbläsare, skriv in följande adress: dhcp.bahnhof.se
Skulle du få problem med att komma i gång är du varmt välkommen att ringa vår kundtjänst på 010-510 00 00.