Meny Stäng

Bahnhof bredband den 26 maj

Uppdaterad 26 april 2025.

Föreningen har tecknat avtal om bredband med Bahnhof. Från och med den 26 maj så kommer du och alla andra boende i föreningen kunna surfa GRATIS med hela 1 Gbit/s hastighet (om du då använder Bahnhofs nät).

Du kan behålla ditt befintliga bredband med den operatör som du har idag om du vill. Du måste i så fall kontakta Bahnhofs kundtjänst (010-510 00 00) i god tid för att inte kopplas över till Bahnhofs utrustning den 26 maj.

Det kan vara bra att planera för att det skulle kunna bli störningar och avbrott den dagen.

  • Prinsessan har två nätverk i fastigheterna, ett ethernetnätverk, med uttag i hallen, med möjlighet till internet och TV-tjänster från Telenor.
  • Det finns också ett antennnätverk (”3 hål i väggen”) med möjlighet till internet och TV-tjänster från Tele2. (f.d. Comhem)
  • Det är ethernetnätverket som kommer att bytas till Bahnhof för de som inte säger till i god tid att de vill behålla Telenor.

Information från Bahnhof om hur du kommer igång kommer att delas ut till alla medlemmars brevlådor. Här är ett sammandrag:


Kom igång med bredbandet!

  1. Anslut en router eller dator till bredbandsuttaget med en nätverkskabel. Om du använder en router ska kabeln sitta i Internet/WAN-uttaget.
  2. Öppna en webbläsare, så kommer du till vår aktiveringssida*. Välj din adress och lägenhetsnummer, det som står på dörren, samt skapa ditt personliga konto.
  3. Om internet inte funkar efter 15 minuter, eller ditt lägenhetsnummer inte dyker upp, kontakta vår kundtjänst.


Klart – nu har du Sveriges bästa bredband!

* Om aktiveringssidan inte dyker upp automatiskt i din webbläsare, skriv in följande adress: dhcp.bahnhof.se
Skulle du få problem med att komma i gång är du varmt välkommen att ringa vår kundtjänst på 010-510 00 00.

sv_SESvenska